شناسهٔ خبر: 174439 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از ۵۰ هزار زائر کربلا از اصفهان عازم مرزها شدند

ببينيد | بازدید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان از روند اعزام زائرین معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: بیش از ۵۰ هزار زائر کربلا تاکنون از طریق ناوگان عمومی استان به سمت مرزهای مهران و شلمچه عازم شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محمدعلی صلواتی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان در حاشیه بازدید از ترمینال «کاوه» اصفهان گفت: بیش از ۵۰ هزار زائر کربلا تاکنون از طریق ناوگان عمومی استان به سمت مرزهای مهران و شلمچه عازم شده‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم این آمار در روزهای آینده ۲ برابر شود.

وی افزود: با تمهیدات اندیشیده شده در مدیریت استان، تاکنون هیچ مشکلی برای تامین ناوگان حمل و نقل زائران وجود نداشته و اعزام زائران به طور روزانه انجام شده است.

صلواتی با تشکر از همکاری شرکت‌های حمل و نقل عمومی گفت: صنایع مختلف استان به خصوص شرکت فولاد مبارکه و کارخانه ذوب‌آهن نیز در اعزام زائران مساعدت داشتند و در مسیر برگشت هم می‌توانیم از ظرفیت بقیه صنایع برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین استفاده کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در جریان این بازدید اظهار کرد: در ترمینال کاوه مشکلی برای زائرین نداریم و بلیت برای اعزام به مرزها برای امروز و روزهای پیش‌رو وجود دارد.

محمدرضا جان نثاری گفت: زائران در بازگشت از کربلا همکاری بیشتری داشته باشند و از چند روز مانده به اربعین، فرایند مراجعت خود را شروع کنند تا در زمینه دریافت خدمات دچار مشکل نشوند.

مراسم‌ «پیاده‌روی اربعین» یک گردهمایی مذهبی است که از سوی مسلمانان شیعه به صورت پیاده‌ از مسیرهای منتهی به کربلا به‌منظور زیارت و جمع شدن در چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) در کربلا اجرا می‌شود.

در این آیین علاوه بر ایران جمعیتی از مسلمانان کشورهای همسایه و سراسر جهان شرکت می‌کنند.